HTML

Mázli-m van

Mázli kutya sorsa, napi bontásban

Friss topikok

  • EASY: @star72: megmondom mire akadtam ki... az utóbbi évek legfájóbb döntését kellett meghoznom, erre eg... (2010.03.03. 10:33) Mire volt ez jó?
  • vukcica: Gyorsan tanul az okos kuty :) (2010.02.25. 10:10) Száraz alom
  • EASY: tippelj újra... :) (2010.02.24. 20:53) Valaki KICSERÉLTE a kutyámat!
  • Johndo: bizony, nem olcsó mulatság, de amíg kicsi, addig kell rá bőven költeni, hogy egészséges legyen a c... (2010.02.24. 20:46) How much is the DOG?
  • EASY: @vukcica: Csak te látod... az a vaku miatt van... nem szárítottam meg. csak megtöröltem. ez kutya.... (2010.02.24. 14:13) Fürdés

Linkblog

2010.02.19. 18:29 EASY

Kikap a kutya!!!

Az első rossz fa a tűzön!

Csak kutyából van na. :) MA elmentem délután egy találkozóra. Hazafelé vettem olivaolajat ahogy a doki rendelte neki. Gondoltam hazaérek, és leviszem gyorsan sétálni. Benyitok az ajtón, és akkora kupi van az előszobában, amekkorát már rég láttam. Ez egy négy lábon járó iratmegsemmisítő!!! Miliméteres darabokra szaggatta az almát képező papírhalmot. nem maradt épen 1 lap se.

Így persze nem maradt papír amire rányomja a "2." programot. Laza mozdulattal tehát elhelyezte a linóleumon. Faja...

Kikapott. A kutyasuliban tanult módszert alkalmaztam. Hangos szidás, tiltás, és rendkívül határozott fektetés. Pár seggrepacsi kíséretében a nyomatékosítás kedvéért. Megijedt szegényke nagyon, de nagyon fontos a következetesség az első perctől.

Fülét farkát behúzva kuporgott a sarokban ahová fektettem. De mikor eltűntem szem elől, természetesen felkelt. Ergo megismétlődött a fenti folyamat. A fektetés mindig BÜNTETÉS. Meg kell tanulja, hogy akkor van "FEKSZIK", ha rossz volt. Így ugyanarra a helyre visszatéve, ismét fektetés következett. Ezúttal már nem mert elmozdulni, amíg rendet raktam utána.

NAGYON FONTOS:

A fektetés nem tarthat örökké. Ha elég ideig volt büntetésben, a kutyától pár lépés távolságra álljunk meg, és halk nyugodt szavakkal és mozdulatokkal hívjuk magunkhoz. Ha jól csináltuk a fektetést, akkor a kutya "sunyítva" fog odajönni hozzánk, és nagyon hálás lesz a simogatásunkért. Újra szent a béke...

Nekiálltam magamnak is kaját csinálni, amit ő kiváncsi szemekkel követett tisztes távolból. Az előszobából. Ezt már jól tudja, hogy csak ott lehet. (egyelőre) Aztán ahogy nem néztem oda, hallom, hogy zörög a papír. Hátranéztem, és látom, hogy éppen elinal egy papírral a szájában. Mindennek van határa... Nagyon kikapott. Magától feküdt.

1. Egészségügyi okokból sem ehet papírt

2. NEm csinálhat rendetlenséget, ezt meg kell tanulja, minél hamarabb!

3. Akkor se mehet papírt, ha éppen nincs mit rágcsálnia.

A kutyágnak rágni kell. Ez tény. Van is két három játéka, ami erre a célra lett gyártva. De a papír könnyű, és hamar sikerélményt okoz neki, mert könnyen szét tudja szedni. Így az ösztöne ellen kell harcolni mikor megtiltjuk neki a papír szétrágását.

Amíg ezen agyaltam, rájöttem, hogy én legalább olyan hibás vagyok mint ő. Hiszen nem biztosítottam rágcsálnivalót. CSak a játékai voltak ott, de egy préselt csonttal valószínűleg elkerülhettem volna ezt a balesetet.

Így tanul egymástól kutya, és gazdi... :)

A vacsorájához hozzákevertem egy adag olivaolajat, és egy kevés meleg vizet is. Jó étvággyal falta be a felét. NEm eszik meg mindent amit elé rakok, és ez jó! úgy néz ki, hogy kb 300 gramm kell neki egy nap. ezt egyelőre 3 részletben kapja meg. de idővel átállunk majd a napi 2 étkezésre.

komment

süti beállítások módosítása